domingo, 18 de octubre de 2009

Wonderful Jaisalmer...







Certament no se quin adjectiu escollir per parlar de Jaisalmer. Segur, la ciutat mes bonica que hem vist, pero el que ens ha robat el cor ha estat l'acollida del nostre host Dileep. Jessica, no acabare mai d'agrair-te que ens fessis venir a coneixer en Dileep. Tant l'August com jo ens sentim com a casa. En Dileep te un restaurant al capdamunt del fort de la ciutat, i la seva terrassa ofereix una de les millors vistes del desert del Tahr.
Vem arribar ahir, despres d'un llarg viatge amb en Ram, el taxista. Vem fer una curta parada a Bikaner per visitar el fort, que actualment es unicament un museu amb infinitat de cambres i racons que et transporten en el temps. Les decoracions son plenes de colors, flors, or,...exhuberant.
Vem passar algunes hores conduint pel desert. Fins i tot l'August va conduir, i val a dir que en Ram li va donar l'aprovat! (no us penseu que conduir al costat esquerre de la carretera amb el canvi de marxes a l'esquerra, i sense utilitzar els intermitents, nomes el claxon, te molt de merit!! A mes, sovint els dos carrils han de compartir espai entre un camio "colgat" de "fardos", un camell amb un carro, una moto amb tota la familia de 4 membres al damunt, i un tuc tuc....). Ho entendreu millor amb el video...

Aquesta vegada tampoc puc penjar fotos. Estic a la recepcio d'un hotel que no es el nostre, doncs estem de cami a l'hotel del cosi del Dileep, on soparem, i hem parat aqui, a l'hotel d'un altre amic seu, que sembla no te inconvenient en que li acapari internet.... :)

La particularitat de Jaisalmer es que es l'unica de les ciutats que conserva habitants a l'interior del fort, on en Dileep te el restaurant i la botiga (sips, tambe te una botiga). Es tambe la ciutat daurada. Totes les totxanes de les cases son del color de la sorra d'aqui, un groc palid molt particular.

Tot el mati del dia d'avui l'hem invertit en mirar la gent com passava per davant de la botiga del Dileep. Crec que en l'altre entrada us vaig explicar que estaven de festa...he aclarit alguns termes.... la festa es diu Dewali, i veneren a la deesa Taxmi, que es la deesa dels diners. Per tant, despres de passar la nit d'ahir tirant petards i coets, aquest mati, tots els habitants i vistants de la ciutats pujaven al temple que hi ha a l'interior del fort a venerar a Taxmi. Una veritable desfilada de saris de colors llampants i joies majoritariament d'or. jejeeje, si fos una dona gelosa, avui amb l'August haguessim tingut problemes, doncs ha fet fotos a totes les dones guapes i ben vestides de la ciutat!!! :P

Despres de l'espectacle en Dileep ens ha portat de visita per la ciutat, els havelis, que son palaus d'uns 300 anys que tenen tota la facana amb dibuixos excavats a la roca o a la fusta, segons pertoqui, d'un encant fabulos.... (aqui tambe ajudarien les fotos...)

Un altre detall important de Jaisalmer? S'abasteixen totalment d'energia eolica!!

...dema farem una incursio al Tahr. Com que encara no tinc l'esquena al 100% hem decidit passar olimpicament dels safaris per turistes amb camell, aix'i que anirem amb taxi fins al desert i en Dileep ens fara de guia. Passarem la nit alla. Sunset & sunrise. I a primera hora, comencarem a fer via cap a Jodhpur.

Ho deixo aqui...
Molts petons a tots.

3 comentarios:

  1. Hola macos! Pel que veig ja sou uns Rashputs en tota regla! Ja porteu la cinteta lligada al canell?
    No he estat mai a la India, però he sentit a parlar tant de Jaisalmer, de la fortalesa, de la botiga i sobretot del Dileep que és com si fos un parent llunyà meu!... La Camins, que tot el que hi va viure ho explicava amb els mil detallets...i a mi que em queda tot, jeje!
    Ah! Al blog del marc (la volta dels 25) podeu veure el seu pas per la India...també va aparèixer com a extra en una peli de Bollywood!! Jeje
    http://www.lavoltadels25.cat/search/label/-09-%20%C3%8Dndia
    Cuideu-vos molt i disfruteu de l’aventura!
    Molts petons des de Manresa.

    ResponderEliminar
  2. Òndia nois! Haurem d'anar a la Índia. Un petó.
    Papa

    ResponderEliminar
  3. Vaig legint a salt de mata el que vas escrivint perquè la minúscula, ara la tinc a sobre, no em deixa concentrar-me gaire, però ho repassaré tot quan tingui temps. Que el funcionariat corrupte no us amargui el viatge i que le den por allá.
    Un petó.

    ResponderEliminar