martes, 20 de octubre de 2009

Thar (Jaisalmer) - Jodhpur

Salut a tothom des de Jodhpur!

(ahs, i benvinguda al Guiu!!! ostres quanta novetat en poc temps!! :P felicitats Teti i Margarita!)

Ahir vem sortir de Jaisalmer despres de dinar per fer una excursioneta privada amb en Dileep (vull dir fora de les massificacions guirilandiques de les grans urbanitzacions de plastic enmig del desert) i fet bivac sota milions d'estels! (inclus algun en vem veure caure).






L'excursio incloia un curs practic d'iniciacio a la cuina local (Vegetable masala please) i la inestimable companyia d'un munt d'escarabats negres com el carbo.

Acabades les cervesetes de les provisions, l'August i un altre company desertic que ens acompanyava van pujar damunt del camell (que ens havia fet de porter, jo no torno a pujar en camell despres de l'experiencia al Sahara!) per endinsar-se a la negra nit (i alla si que es ben negra!) i anar a buscarne mes en una cabana del desert....tot plegat molt curios!! l'August encara flipa!!

El que flipa mes es com es possible que aquesta gent s'orienti al desert tant i tant be....

Despres de fer bivac al desert del Tahr (i d'una interessant historieta que ja us explicarem en persona....) ens hem llevat amb la sortida del sol. Molt d'hora clar... i tornat els 4 o 5 km que ens separaven de la carretera i del nostre amic i xofer Ram. Una mica d'exercici matinal sempre va be...
Hem tornat a Jaisalmer a recollir la roba bruta que ens havien rentat a l'hotel i a despedir-nos dels nostres inigualables amfitrions... (malgrat ens oferien feina i tot si ens voliem quedar!! jajaja)

Hem continuat l'aventura amb en Ram i l'Ambassator (el millor cotxe per desplacarnos per aquestes terres!) cap a Jodhpur, la ciutat blava.

Hem fet la visita al Fort, doncs es visita obligada, i pres fotos d'aquesta ciutat tenyida de blau. En realitat, en aquesta zona la terra es de color vermell (a Jaisalmer, nomes a 300 km es de color groc! i en portem una mostra! :P ) antigament els Brahmas (els mossens, per entendre'ns) pintaven les facanes de les seves cases de color blau. El mateix blau de les portes de les cases mediterranies!! el mateix blau que volem pintar les finestres de casa!!
Resulta que el color, a mes d'oferir sensacio de frescor, allunya el mosquits! (te collons que hem hagut de trobar-ne el significat a tants mils de km de casa...).








Estem en un hotelet estupendu per 500 Rp, a l'interior de la ciutat antiga, aixi que hem fet una escapada fins a bucar especies, al lloc mes selecte de la ciutat, on ens han fet una interessant demostracio sobre les qualitats del safra d'altres xiringuitos de la zona....en realitat, et venen farina amb colorant vermell, xafada entre 2 papers de diari, llavors la posen al forn i la tallen a fils molt fins i curts. Mentre el safra real quan el mulles es groc i no es trenca, aquest deixa un rastre vermell indiscutible, i al cap d'una mica es torna una pasta de paper forca desagradable, i sense olor, clar!
Res, que queda pendent un sopar "especiat" quan tornem!

Despres hem anat a coneixer a l' "Omelette man" un senyor gran entranyable que no belluga els ulls d'una mena de cabina d'un metre quadrat colgada de safates amb centenars d'ous, on obviament l'especialitat son les truites!
A l'August li queien les llagrimes de bones que eren!!
Ah, i el millor: 3 truites (cadascuna es en realitat 2 entrepanets de pa bimbo torrats amb la truita a dins) i 2 cocacoles, per 95 Rupies (menys de 1.5 eurus!). Brutal!

Ahs, abans no me n'oblidi, un petonas gegant a la MINUSCULA!!!! que avui compleix 1 any!

....i res mes...me'n vaig al bar de la terrassa del pis superior de l'hotel, a contemplar la ciutat blava i el fort!

Un petonas

2 comentarios:

  1. Decididament, així que em jubili, em comptes d'anar a Nova Zelanda, m'embarco en un vitge a la Índia. Tot mirant l'atlas he vist que heu estat a prop del Pakistan. Al tanto que aquest pais està un pél revolucionat.És curiós enterar-se de coses que passen aquí, via la Índia...Petons. Papa

    ResponderEliminar
  2. Ei!! Ja veig que esteu d'allò més bé. La veritat és que amb tants hotelets, sembla que sigueu uns nou rics d'aquests que es permeten tots els luxes!! je, je!
    Bé, ja anirem seguint les vostres aventures!!
    Que us vagi tot molt bé! Inshallah!
    Petons!
    Neus, Jordi i Sança

    ResponderEliminar