miércoles, 18 de noviembre de 2009

Cambodja

Tailandia ha estat un vist i no vist, ja som a Cambodja. Aquest mati hem volat per sobre la frontera Tailandesa-Cambodjana. Hem arribat a l'aeroport de Siem Rep, que esta a 6 km de la monumental Angkor.
El paisatge es brutal....

Ens hem traslladat des de l'aeroport fins a la ciutat en moto, la forma mes barata i senzilla, i ens hem acostat fins a l'hotel.

(no us perdeu el que porta la moto del meu davant!)

Desgraciadament els cambodjans tenen una historia recent forca crua, i les seves consequencies s'observen constantment arreu en forma de persones amb cames o bracos mutilats degut a les mines antipersona. D'altra banda, no resulta senzill trobar persones que superin els 50-60 anys d'edat, d'una banda perque molts van ser eliminats en la guerra que va acabar fa uns 15 anys, i d'altra perque l'esperanca de vida aqui es nomes de 58 anys de mitjana.

Gran part de la zona esta totalment inundada, pero entenc que es la situacio habitual despres de l'estacio de pluges que ha acabat recentment. La majoria de cases son de fusta i canyes, i tambe la majoria estan alcades un parell de metres de l'alcada del terra, doncs quan plou dubto que es vegi un pam de terra enlloc.
Despres de degustar la cuina local (que no hem quedat massa entusiasmats, pero clar, venim de Tailandia, on tot te una pinta i fa una olor que flipes) ens hem fet un peculiar massatge als peus...us presento als autors del massatge:


Si, si, ara la ultima moda es que aquests peixets tant trempats se't mengin les pells mortes dels peus! Hi fiques els peus i venen corrents com bojos a "atacar-te"! Al principi la sensacio es una mica xunga...

pero amb l'estona li vas agafant el truco i al final et queden els peus com el cul d'un nen petit! jejeje

i despres hem sortit de ruta amb un tuk tuk (aqui els tuk tuk son motos que arrosseguen una mena de carro) fins a un llac gegant que hi ha aqui al costat (us prometo que sembla un mar!)a veure la posta de sol, i tambe un poble "flotant", vaja, que malgrat algunes cases si que estan al mig de l'aigua, n'hi ha algunes que a mes a mes es mouen!...tot plegat amb molt d'encant.



Hem fet la caminada del dia fins al capdamunt d'un turonet per a poder gaudir d'algunes vistes privilegiades i hem tornat cap a la ciutat, on hem acabat fent una visita al mercat per observar els aliments locals, l'artesania,... Aqui es viu forca a base de peix. El plat tipic es diu Amok, i consisteix en algun peix cuinat sobre una fulla de plataner i amb una mena de suc de coco al damunt. Malgrat sona molt exotic, l'August ja esta buscant a la guia un bon lloc per degustar pizza.... :P (abusar gaire de la gastronomia exotica al final tambe es fa una mica pesat....)
Dema a les 9 del mati ja tenim un tuk tuk encarregat per a tot el dia per a fer una primera visita a Angkor.

1 comentario:

  1. Sònia hauries d'haver sigut geògrafa...quines descripcions tan bones que fas. Papa

    ResponderEliminar