Em sap greu no haver escrit des del Parc Nacional de Chitwan, pero el lloc no convidava gaire a "perdre" el temps davant una pantalla d'ordinador.
Chitwan esta al sud est de Pokhara, a un centenar de quilometres i escaig, pero tot i aixi vem invertir cap a 5 hores per arribar, en un autobus on no ens cabien les cames (a mi em passa gairebe sempre, pero a l'August tampoc li cabien, aixi que realment eren espais petits!). Vem instal.lar-nos en un hotelet petit d'aquests com a l'aire lliure, vull dir que en realitat son com bungalows que comparteixen un bonic jardi al mig.
Despres d'aixo vem rumiar-nos exactament que era el que voliem fer a Chitwan. L'oferta es molt gran, pero ni l'August ni jo som gaire amants de les multituds ni de les "turistades", aixi que ens vem limitar a encarregar un passeig amb elefant per la jungla, i ens en vem anar a veure els "estables" on "aparquen" els elefants. Que bonics, que grans i que curiosos que son els elefants! Com es possible que un petit huma pugui domesticar una bestia tant grossa!
Pero vaja, aixo va ser nomes el principi d'una intensa historia amb els elefants...
Val a dir que teoricament al parc s'hi troben tigres, rinoceronts i cocodrils, a part d'altres animals que ara ja ens semblen quotidians com els micos, els cervols i les daines, a part de molts tipus d'ocells, aixi com plantes i arbres infinits cap al cel. Obviament i ja us ho deveu estar imaginant, no vem veure ni tigres, ni rinoceronts ni cocodrils! Pel que despres vem descobrir, els tigres els veus si pagues set mil rupies per pujar en una caravana de jeeps fins a 20 km endins del parc i te'ls ensenyen dins de gabies (prefereixo el zoo de Barcelona!), els cocodrils, crec que els cuidadors d'elefants (a qui vem demanar) no n'havien vist mai cap!, i els rinoceronts, que sembla que a vegades si que es veuen, estavem fora de temporada, doncs s'ha de venir a la primavera per veure els rinoceronts...
Pero com que els elefants ens van encantar...vem fer-ho tot plegat una mica monotematic. El passeig matinal amb elefant va estar molt be. A mes, normalment hi pugen 4 persones per elefant, i nosaltres vem anar els 2 sols (fet que s'agraeix al cap d'una estona perque tampoc es que sigui molt i molt comode...) pero el paio que "conduia" va intentar de totes les maneres que veiessim el maxim nombre d'animals possible...aixi que aixo, cervols, daines, porcs salvatges, micos...i 2 boles de drac. En realitat no se que eren (l'August no ho va veure) pero jo diria que eren alguna mena d'ou de serp. Ahs, i realment allo era la selva! tot es de color verd, miris on miris, els arbres son gegants i l'humitat es tant alta que a les nits plou de la condensacio! molt especial.
Pero tot i aixo, aquesta no va ser la millor part. Despres del passeig per la jungla vem anar fins al riu a veure com banyen als elefants. I ens vem acabar banyant amb ells!! L'August es va animar tan aviat com li van proposar, feia dies que deia que se'n moria de ganes! La seva sort va ser que el cuidador de l'elefant li va fer estar durant 15 minuts, ja que aixi feia de reclam per a altres turistes que se'l miraven atonits! jejejeje, aixo si, ell va tenir el millor bany segur! Diria que s'ho va passar com un indi, pero potser la frase no seria massa encertada.... us poso una foto per a que us en feu la idea... (avui no gaire fotos, ja que l'ordinador aquest es lentissim!!)
Em sap greu, tenim moltissimes fotos molt divertides (fixeu-vos que a la meva foto l'elefant porta la trompa carregada d'aigua per tirar-me....), i els 2 vem acabar sencers dins l'aigua...ja us les passarem quan tornem!
A la tarda encara ens va quedar esma per llogar un parell de bicis (1 hora i mitja x 2 bicis = 0.80 eurus) i anar fins a un centre de cria d'elefants. El sistema de domesticat d'un elefant es forca cruel. Els lliguen fins que entenen que qui mana es l'home, i mentrestant els pobres es com si estiguessin en trance....vull dir que els veus lligats que es mouen com si anessin col.locats, fan repetitivament el mateix moviment durant hores, no se, fa de mal explicar, pero fan peneta... Aixo si, els mes petits els tenen corretejant per alla... vem tenir ocasio de tocar-ne algun, i inclus de veure com dos que tenien la pinta de ser bessons jugaven..... llastima que la foto no te cap referencia, pero compteu que potser medien un metre i mig d'alt, no mes. (Joelets i Clarones en versio elefant! :P)
L'endema vem marxar de Chitwan cap a Kathmandu. Un altre cop dalt del bus....aquest cop pero, m'hi cabien les cames!!!! olen olen, pero aixo us ho explico en un altre capitol!
Impressionant!!! Què guapo això de banyar-se amb elefants!!! En aquestes fotos i sobretot a les de les Anapurnes, ens feu una enveja... sana eh!!
ResponderEliminarEm sembla que fins i tot la Sança ha quedat bocabadada amb aquestes fotos!! Je, je!
Bé, ja veig que tot us va molt bé!!
Molts petons de part de tots tres!!