domingo, 1 de noviembre de 2009

La resureccio

Ja hem fet les paus amb l'India!!


L'August ha comencat el dia amb la sortida de sol per damunt del Ganges (jo me l'he perdut...dormia... :P ), i la resta de dia ha estat bastant distret i curios.


Despres d'un bon esmorzar a la terrassa de l'hotel, hem comencat l'exploracio dels gaths, i ens hem acostat fins a les pires crematories. Alla s'amunteguen piles i piles de fusta de diferents qualitats (el sandal nomes l'utilitzen els rics, ja que es la fusta que "garantitza" que el cos es crema en la seva totalitat), i "piles" de morts que fan cua per a que les flames retornin la seva essencia als deus per finalment ser arrossegats pel riu sagrat.


L'escena dels crematoris es forca dantesca, pero els locals ho viuen amb tota la normalitat del mon. Ni una llagrima. Inclus no era facil trobar cares compungides. Ah, i ni una dona.


Esta totalment prohibit fer fotos, pero n'hem fet alguna de lluny...






Apart d'aixo, hem presenciat tot tipus de rituals en aquest quarto de bany gegant: gent banyant-se, gent jugant amb l'aigua, gent bebent aigua, gent rentant-s'hi les dents, gent rentant roba, gent amb un iman i un cordill buscant restes metal.liques dels cossos incinerats, gent bombant aigua per passar-la a pressio a traves d'una manguera per netejar el fang i merda varia que s'acumula a les vores del riu, gent que fa ofrenes, gent que resa, gent que....tot el que us pugueu imaginar, i mes!


Per la seva banda, l'August continua ampliant les seves coleccions fotografiques...us poso algun exemple de la col.leccio "animals":







I algun exemple de la col.leccio "merdes assecant-se al sol":






De totes dues col.leccions us farem una amplia exposicio a la tornada! no te desperdici!


Al vespre hem tornat a veure la ceremonia que vem veure ahir (be, ahir nomes en vem veure el final). Avui hi havia un guru fent un recital sobre la purificacio, el Ganges, la pau interior, la meditacio,....(pero el paio, amb cara d'adinerat, no s'ha ficat a l'aigua no!)










Per avui poca cosa mes. Dema deixem l'India (marxem molt contents perxo!) i finalment anirem directament a Pokhara i no a Kathmandu com haviem previst, aixi guanyem un dia de viatge, i visitarem Kathmandu al final de l'estada al Nepal.


Sortim dema a les 8 del mati , i ara l'August acaba de negociar un passeig en barca a les 5:30 del mati per veure la sortida de sol abans de marxar cap a buscar el bus.... ja us explicarem des del Nepal!

Salut!

2 comentarios:

  1. Suposo que és molt diferent que t'expliquin els espectacles del Ganges de veure´ls en directe...no se ja si m'agradaria. Que vagi MB per Nepal. Un petó.

    ResponderEliminar
  2. Acabo de leer el relato de los últimos días y no dejo de pensar que el impacto de un mundo tan diferente debe de ser muy grande... no sé, pero me parece que Nepal va a ser más reconfortante, ya contareis. Un petó.

    ResponderEliminar